מערכת קולנוע ביתי לטלוויזיה

את המונח קולנוע ביתי סאונד נחלק תחילה לשני מושגים עיקריים:

קולנוע – זהו שילוב המילים קול ותנועה. בתחילה הומצאה קופסא עם חריר קטן דרכו הביטו בתמונות נעות. בתחילת דרכו של הקולנוע הומצא המקרן הראשון – באמצעות פנס ועדשה (שהורכבה על הפנס) הקרינו על מסך תמונות שניתן היה לסובבן ולהניען. רק בסוף המאה התשעה עשר, הוקרן הסרט הראשון של רגלי סוס דוהר.

בתחילה אלו היו סרטונים קצרים של כדקה, ללא קול ונקראו ראינוע (1895). אחד הסרטים המפורסמים של אבות הקולנוע, של האחים לומייר, היה כניסת רכבת לתחנת הרכבת. מי שנתן דחיפה משמעותית לקולנוע האילם הייתה הוליווד, וכולנו זוכרים בוודאי את סרטיו של צ'רלי צ'פלין מן המשפיעים בעולם הקולנוע בתחילתה של המאה העשרים.

סאונד – קול או צליל המתפשט באוויר ונקלט על ידי אוזן האדם. רובנו מסוגלים לשמוע בתדר של 20Hz עד 20Khz , יש חיות שמסוגלות לשמוע צלילים גבוהים יותר כמו כלבים ועטלפים. משמעות התדר הינה בדרך בה יועבר הסאונד במערכת קולנוע ביתי לטלוויזיה דרך כבלים וממירים.

אך תחילה נחזור לכניסת הסאונד לקולנוע שהחליף את הראינוע בשנת 1927, בסרט המפורסם "זמר הג'אז". גם כאן, עדיין חלקים נכרים בסרט היו כתוביות שהוקרנו במקביל לדמויות מעבר למוזיקה שהושמעה כחלק מהסרט. כניסת הסאונד לקולנוע לוותה בקשיים רבים עד אשר הייתה זו הוליווד בשנות ה-30 וה-40 שקידמה את כניסת הסאונד לקולנוע.

מערכת קולנוע ביתי המלצות ללקוח הן חלק מהשירות הניתן אצלנו באניגמה. על מנת לדמות את חווית הצפייה באולם קולנוע על ידי מערכת קולנוע ביתי לטלוויזיה תקבלו ליווי מקצועי תוך המלצה על ציוד, כבלים וממירים.

מערכת קולנוע ביתי לטלוויזיה כוללת מספר חלקים:

=         שמע – השמע מופק על ידי סידור רמקולים היקפיים, כאשר הבסיס הינו שני רמקולים בצידי המסך ועד פיזור של שבעה רמקולים בחדר ההקרנה.

=         וידאו – אלו הם הנגנים שהנפוץ הוא ה DVD שאותו מחליפים הטלפונים החכמים ואמצעי האחסון השונים כמו זכרונות ה-USB .

=         מסך – עיקר ההקרנה נעשית באמצעות מסכי טלוויזיה בגדלים שונים. ניתן אף להקרין באמצעות מקרן על מסכים ייעודים.

=         מגבר – לקבלת חווית קולנוע ביתי ניתן להוסיף מערכת הגברה מקצועית המתחברת לרמקולים חיצוניים או פנימיים.

=         כבלים וממירים – מחברים בין חלקי המערכת לקבלת איכות שמע ווידאו מיטביים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

'

'

דלג לתוכן מרכזי